Bodywerk DS (uitgevoerd tussen 2008 en juni 2010) |
© 2010-05
Onderzijde rechterspatbord, helemaal weg! De buitenplaat bestond voor 90% uit plamuur….
Hersteld met vervangingsplaat, zowel binnen- als buitenzijde
Bevestigingsoog rechter voorspatbord, ook niet veel meer…
Nieuw oog ingelast en dragende plaat uitgesneden, daarna ook dit deel vervangen
Linkervoorspatbord. Ook hier de onderplaat aan binnen- en buitenzijde vervangen EN de spatbordrand geheel vervangen
Waar roest zat is alles tot het plaat kaal gemaakt, waar nodig nieuw plaat erin. Vlakslijpen en grof vlak schuren.
Daarna roestwerende primer Zincor of Hamerite erop. Vervolgens plamuren met epoxy plamuur. Vlakschuren en in model maken.
In de schermen zijn volledige polyester binnenschermen aangebracht, zodat het Nederlandse weer op deze delen geen invloed meer kan hebben.
Epoxy plamuur droogt erg langzaam (24 uur) maar is erg hard, kan iets vervormen en neemt geen vocht op
Achterscherm strak gemaakt en in de eerste laag 2K-filler gespoten
Scherm rechtsachter, nieuwe rand en binnendeel erin, strak gemaakt en in de eerste laag 2K-filler gespoten
Kofferklep ontroest, uitgedeukt en eerste laag epoxy plamuur erop
Strak gemaakt, eerste laag filler erop en vervolgens schuren…
Schuren……
Afwerkrandjes en knipperlichten passen en vooral weer schuren……
De motorkap!
Onderstaand zijn de foto’s opgenomen van het spuit- en plamuurwerk aan de zwarte plaatset, zo veel mogelijk aan de auto gewerkt…
De auto opgeruwd met korrel 150 en de meeste zaken geplamuurd zodat de filler/primer kan hechten
Gespoten in de dikke filler/primer, eerst aan 1 zijde en daarna de auto gedraaid zodat de andere kant erin kan
Schuren, schuren, schuren met korrel 150… Nu kun je goed zien waar nog moet worden geplamuurd
Zoals hierboven en -onder, waar nog het e.e.a. moet worden afgeplamuurd
Schuren, planmuren, schuren, plamuren….