Ga naar de inhoud
LET OP! /Pay attention please

LET OP! /Pay attention please

Recent activities are under 'Latest posts' / De inhoud van deze site wordt actief bijgehouden onder 'laatste berichten'

  • Laatste berichten
  • Techniek
    • LED techniek
      • Ontwerpen en bouwen
      • Design LED lampen
      • LED kleuren
      • Aansluiten en besturen
      • Mono kleur controller
      • 12 Volt power adapter
      • Montage en armaturen
      • Specials
      • LED videopanelen
      • Techniek
      • 10-LEDs aansluitpaneel
      • Programmeerbare controller
      • Gebruik
    • 3D printen
      • 3d printers – Overzicht
      • OCTOPI en DWC
      • 3D reproductieservice
      • 3D printservice
      • CoreXY printers
      • Voron 2.4
      • VORON en DUET2WIFI
      • Openscan
      • 3d applicaties
      • FLY 407 motherboard
    • 3D-scannen
      • 3D-scantools
      • Openscan large & mini
    • Arduino
      • Kerstster
      • Ronde klok
      • Lichtkrant
    • Windbelt gratis energie
      • DHZ Windbelt
      • KidWind windbelt project
      • Pink Ribbon windbelt
      • Winebelt
      • Windbelt door Shawn Frayne
    • Indymill CNC machine
    • Kolomfrees WBM16LV
    • CNC-WBM16LV kolomfrees
      • CNC X-as M3 tandriem
      • CNC Y-as M3 tandriem
      • CNC Z-as M3 tandriem
      • CNC X-as direct drive
      • CNC Y-as direct drive
      • CNC Z-as direct drive
    • HBM BB25L draaibank
    • Triton junior draaibank
    • Lasersnijden en -graveren
    • K40 CO2 lasersnijder
  • Alle berichten
  • Vervoer
    • BYD Atto3
    • Citroën ID20 Cabrio 2016’+’
      • Aanpak ombouw
      • ID20 Cabrio downloads
      • 2022 : De make-over
        • deel 1 – het plan
        • deel 2 – voorbereidingen
        • deel 3 – uitvoering
          • Verlichting achter
          • Voorbumper
          • Handrem
          • Verlichting voor
          • Achterschermen
          • Ophangoog voorscherm
          • nummerplaathouder voor
          • Stoel sliders
          • Luchthappers
          • Stoelbekleding en deurpanelen
      • 2018: Audi 80 cabriodak
      • 2016 : Ombouw: Oord cabrio
      • Donor Citroën ID20 1970
        • Aanschaf en herstel ID20
          • 2007 : Aanschaf
          • 2007-2010 : Herstellen
          • Algemeen downloads
        • ID/DS downloads
        • Onderhoud
          • APK laswerk 2007-2009
          • Deurbakken lassen
          • Schermen lassen
          • Lovato LPG verdamper
          • Waterpomp vervangen
    • Citroën Traction Avant 11BN
      • Aanschaf
      • Schijfremmen
        • Schijfremmen op mijn Citroën Traction Avant
      • Aandrijving
        • Aandrijfassen TA
        • Motor
          • TA electronische ontsteking
          • ID motor in TA, van 60 naar 83 PK met een DW motor in de Traction Avant 11BN
          • LPG in TA
          • Lekvrij maken
        • 4-Versnellingsbak
          • Rijden met de 4-bak
          • Slepen en vervoeren
      • Eerste APK
      • Plaat- en spuitwerk
      • Elektrische installatie
      • Verwarming
      • Voorruit ontwaseming
      • De stalling
      • Overig
    • Harley FLSTCI 2004
      • TOUR PAK topcase
      • Golfmotor
      • Winterbanden
      • Studie van 5- naar 6-bak
      • compensator tandwiel
    • Volvo V70-III VERKOCHT
      • Headunit BLP-950A
      • LPG G3
      • Gasklephuis
      • Vacuümslangen en -sensors
      • LED dimlicht met lens
    • OUD V70 type II VERKOCHT
      • Cilinderkop vervangen
      • Afstellen CVVT distributie
      • LPG cilinderkop revisie
      • V70-II Dash headunit
      • V70-II LED achterlichten maken
  • Andere projecten
    • Webhosting thuis
    • Hoekserre dak
    • Zolder opgeruimd
    • Aluminium solderen
    • De garage
  • Mijn camera’s en lenzen
    • Mamiya RZ67
    • Canon EOS RP
    • Canon EOS 5D (II)
    • Canon EOS 6D (I) / GPS
    • Sony A7 RII
    • Sony A7(I) en A7(II)
    • Olympus OMD-1 II
    • Panasonic DC-G90
    • Panasonic DC-GX8 set
    • Panasonic DC-GX9
    • Canon APS-C camera’s
    • Canon M5 en M100 + lenzen
    • Fuji finepix S5600
  • Downloads
  • Privacybeleid
  • English
Geplaatst op januari 23, 2024 door Jan Griffioen

BYD Atto 3 tow bar

In the Netherlands, Burghof trekhaken has developed a detachable lockable BOSSTOW tow bar for the Atto3, only to be used for carrying bikes or a towbox on the ball of the bar.
Not to be used for pulling anything.
UPDATE 2023-05-13: Message received from an Atto3 driver from Belgium that the BYD Ato3 will definitely NOT get homologation for a towbar, neither in NL nor in BE. This probably means that there will be no homologation for the tow bar anywhere in Europe. In Belgium there will also be NO homologation for a tow bar for a bike carrier. In the Netherlands, the regulations are not entirely clear, but tow bars approved according to Tüv (DE) standard are tolerated as tow bars for bike carriers on cars without tow bar homologation.
The tow bar can be taken off vertically and the cable box can be pushed up, so nothing reveals the presence of a tow bar installation when is has been dismounted.
Available for deliveries end of April 2023.
Can be ordered at Burghof trekhaken.
I have the prototype mounted on my car (2023-3-30):
                                                                                                                                                                                                   .
Interestingly enough, as expected I have a German Tüv allowance paper that came with the pulling bar that states that the towbar is intended only for mounting a bike carrier or a towbox with a max vertical pressure of 60kg.
AND you should know that the BOSSTOW towbar hitch as a whole is approved for pulling 11.6 kiloNewton (1160 kg)  which is more than the Atto3’s (in NZ) allowed 750kg.  The maximal  vertical pressure that the BOSSTOW hitch can handle is  140 kg.  This hitch is well-oversized which is OK by me.
I am not worried at all about the sturdiness of the hitch, it appears to be a strong enough construction that is capable of handling much more than I will ever need.

 

CategorieënEV driving and charging

Bericht navigatie

Vorig berichtVorige Joining multiple hollow bending tubes in Openscad with curvedPipe integrated libs
Volgend berichtVolgende Starter motor Traction Avant (12 Volt) repair with new carbon brush
Privacybeleid Ondersteund door WordPress
error: Content is protected !!