Elektrisch rijden Kia EV6

Eindelijk is de laadpaal bij mijn garageplek geplaatst.

Het duurde sowieso wel even voordat de VVE het besluit kon nemen in september 2021 om de laadaansluitingen aan de leden van de VVE aan te bieden.

Na mijn opdracht in september 2021 staat er nu in februari 2022 wel een paal, er zit een kabel aan vast en nu is het wachten nog tot de resterende 10 % van het werk wordt gedaan, hopelijk niet in 90% van de tijd.

Dan zou het ook nog moeten gaan werken, met een laadpas en al.

En- het hebben van zo’n laadpaal zorgt er wel voor dat ik op zoek ben gegaan naar een voor ons passende elektrische auto.

En sinds eind 2021 is de keuze behoorlijk uitgebreid.

Oorspronkelijk wilde ik een XC40 electric ‘pure’ aanschaffen, maar bij de ontmoeting met deze auto viel me vooral de lompheid van de wagen op.

Nou kom ik van een Volvo V70BW(V3) uit 2010, dus een lompe bak ben ik wel gewend.

Maar de XC40 modeljaar 2020/2022 is wel een tikje erger, althans zoals ik het heb ervaren.

XC40 Recharge Plus

De XC 40 is redelijk kort en gedrongen maar vooral hoog op de poten.  Het is natuurlijk allemaal smaak maar ik ben toch nog even verder gaan kijken.

Daarbij heb ik een tabelletje gemaakt en ter vergelijking heb ik daarop de e-mustang, Tesla3, Hyundai, Kia, Volvo XC40, Renault, DS, Polestar2, BMWi4, AudiQ4 enzovoorts op ingevuld.

Ik wil graag een behoorlijk bereik hebben en AWD hoeft voor mij niet.

En met mijn 193 cm lengte wil ik wel graag comfortabel zitten, net als in de V70.

Omdat ik voor mijn werk regelmatig enkele reis 350 km moet maken en dit graag in 1 keer wil overbruggen viel een aantal auto’s al snel af.

Uiteindelijk had ik een shortlist van auto’s waaronder van onder naar boven de E-mustang, Tesla3 en de KiaEV-6 staan.

Dus eerst maar eens bij de Kia-dealer geweest want mijn model wordt een EV-6 GT-line in het zwart metallic, zonder verdere opties.

Kosten bijna 59.000 Euro.

Nieuw Kia Ev6 €60.790,- uit voorraad - Zeeuwenzeeuw.nl

En mijn V70 uit 2010 brengt volgens de de Kia dealer zo weinig op in de inruil dat ik ‘m beter zelf kan verkopen, dat is het advies.

We zullen wel zien.

Voorlopig is de KIAEV6 pas leverbaar na de zomer 2022, dus heb ik nog even bedenktijd om te zien wat ik met de V70 ga doen.

En de Kia EV6 zal ik snel bestellen, ondanks het feit dat er op deze dure versie net geen subsidie valt te krijgen, weer een tegenvaller.  -)

Business lease - Kia Ev6 - GT-LINE 77.4 KWH RWD | LeasePlan

 

error: Content is protected !!